מדריך – איך מגישים תביעת ביטוח צד ג'

אם אתם בעלי רכב שערכו (במחירון) מתחת ל-20 אלף ₪, לפי הסטטיסטיקה הישראלית מרבית הסיכויים (מעל ל-80% ליתר דיוק…) שאין ברשותכם ביטוח רכב מקיף- קרוב לוודאי שהסתפקתם בביטוח חובה וכן ביטוח צד ג' בלבד.

אגב, הקביעה הזו נכונה גם לגבי ביטוח קטנוע – דו הגלגליים שביננו כמעט ולא רוכשים ביטוחים מעבר לביטוח חובה יחד עם ביטוח צד ג' באם המחיר של הכלי פחות מכ-15 אלף ₪ (וכתוצאה, כמעט ולא קיים שוק של ביטוחים מקיפים לרכבים/קטנועים/אופנועים ישנים (מעל ל-10 שנים) או זולים (נפח מנוע קטן וכו')).

חסכתם? טוב ויפה, אלא מה עושים כאשר (חלילה וחס, טפו טפו טפו, ושאר חמסות) פגעתם ברכוש של מישהו אחר? הרי בשביל זה שילמנו את הפרמיה (עיין במחירון…) הלא צנועה!

אז זהו, שפרמיה לחוד ופיצויים לחוד, ובין השניים מבדיל זמן הטיפול הממוצע בתביעות ביטוח צד ג'- נכון ל-2017 בישראל פרק זמן זה עומד על כ-9 חודש במקרה של ביטוח רכב (ועד 12 חודש בממוצע במידה ומדובר על ביטוח קטנוע). כדי לקצר תהליכים, למנוע דחיית תביעות ביטוחיות, ובעיקר לשמור על הראש שלכם בריא ולא כואב- תעשו לעצמכם טובה ותלכו אחד אחד לפי השלבים הבאים.

1. בזמן התאונה – נכון, לא מדובר באירוע נעים, וקרוב לוודאי שנלחצתם. עדיין, הקפידו לקחת נשימה ארוכה, ואפילו אם ממהרים- לאסוף את כל הנתונים הבאים:

פרטי האירוע, כולל שעה, תיאור התאונה ומנגנון הנזק. במידת האפשר- החתימו את המעורבים על סיכום תולדות האירוע.

פרטי הנהגים ובעלי הרכוש שניזוק באירוע ופרטים של עדי ראיה.

כאשר אנחנו כותבים "פרטים" של עדי ראיה והמעורבים- הכוונה לשם מלא (עדיף להעתיק מתעודה מזהה), מספר תעודת זהות, ופרטי התקשרות (כמה שיותר- טלפון, מייל- מה שבא ברוך הבא.

2. מסמכים שצריך לאסוף אחרי…

קרוב לוודאי שכל המסמכים שאספתם בזמן התאונה לא יהיו קבילים משפטית, ודווקא אחרי האירוע מתחילה "רשימת המכולת" של ניירת שצריך לאסוף. כדאי לאסוף הכל ורק אז להתחיל עם תהליך התביעה- הטיפול בתביעות במרבית חברות הביטוח הוא בצורת תור סודר, וכל פעם שהפקידה "מגלה" שהחסרתם מסמך אתם חוזרים לסוף התור…

אם אתם זקוקים לסיוע של עו"ד תביעות סיעוד צרו איתנו קשר.

איספו:

טופס פרטי האירוע (כל המבטחים מפרסמים טופס משלהם באתר. כמו כן במסגרת של כל פוליסת ביטוח רכב או ביטוח קטנוע מופיע תופס כזה לדוגמא).

הוכחות משפטיות לכמות הנזק- כולל תצלומים של תוצאות התאונה, הערכת שמאי באם קיימת , חשבונית תיקון של מוסך וכו'.

צילום של תעודות זהות של כל המעורבים במקרה, ועל הדרך – צילום של רשיון הרכב ופוליסת הביטוח של כל רכב שהיה מעורב במקרה הביטוחי.

באם קיים- דו"ח של חברת הביטוח של הרכבים הניזוקים לגבי מידת הנזק והתשלום שבוצע

3. איך מגישים הכל?

מרבית החברות מאפשרות להגיש את כל המסמכים הללו בפקס או במייל. אישית, ההמלצה שלי היא להצמד למייל- כך תוכלו לגשת בקלות לחומר המדובר, ותהיה לכם הוכחה חד משמעית למועד הגשת המסמכים.

כאמור, הגשת כל המסמכים במקשה אחת מגבירה את הסיכויים שלכם לטיפול מהיר יותר בתביעה הביטוחית, בייחוד במקרה של ביטוחים "מוגבלים" יחסית כמו ביטוח צד ג' בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *